Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Wyniki konkursu dla architektów i projektantów wnętrz

Specjalny konkurs dla architektów i projektantów wnętrz – użytkowników programów CAD Decor i CAD Decor PRO organizowany przez redakcję kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” oraz firmę CAD Projekt K&A w ramach konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2020 składał się z dwóch części.

W I części po każdej z trzech edycji konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2020, spośród nominowanych kolekcji płytek ceramicznych użytkownicy programu CAD Decor, drogą elektronicznego głosowania, wybierali najpiękniejszą ich zdaniem kolekcję, przyznając tytuł Perła Ceramiki Projektantów – użytkowników CAD Decor 2020. Otrzymały je kolekcje: COLOR CRUSH marki Opoczno; CURIO – Grupy Tubądzin oraz GRANDEROCA marki Ceramstic.

W II części wykonywano dowolne projekty z wykorzystaniem płytek ceramicznych nagrodzonych tytułem Perła Ceramiki UE 2020, Perła Ceramiki Dystrybutorów 2020 oraz Perła Ceramiki Projektantów – użytkowników CAD Decor 2020. Jury wybrało trzy najciekawsze projekty, które otrzymały:

  • I  nagroda Żaneta Galor, Ante Studio Projektowania Wnętrz – 4000 zł netto i  bon wartości 2500 zł do wykorzystania na zakupy aplikacji lub usług w  firmie CAD Projekt K&A;
  • II nagroda Magdalena Rutkowska, 6 Walls Studio – 2000 zł netto oraz dwudniowe szkolenie z  obsługi narzędzi CAD Projekt K&A  w  siedzibie firmy w Poznaniu;
  • III nagroda Emilia Korabiec-Ziółkowska, Emilia Korabiec Design – 1000 zł netto oraz jednodniowe szkolenie z obsługi narzędzi CAD Projekt K&A w siedzibie firmy w Poznaniu.

Projekty nagrodzone w konkursie PERŁY CERAMIKI UE 2020 zostaną zaprezentowane w kolejnych numerach kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” w 2021 r. oraz na stronie www.plytkiceramiczne.info.pl.


I nagroda w konkursie dla architektów wnętrz – użytkowników programu CAD Decor, zorganizowanym w ramach konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2020, AUTORKA PROJEKTU: Żaneta Galor, Ante Studio Projektowania Wnętrz

Kawiarnia muzyczna „Unisono”

Inspiracją dla stworzenia tego projektu była muzyka. Kawiarnia została zlokalizowana w  budynku kopułowym, centralnym punktem tego wnętrza są schody prowadzące na antresolę, których konstrukcję zaprojektowano w taki sposób, by trójwymiarowy układ przywodził na myśl zapis nutowy. Tworzy ona swoistego rodzaju rzeźbę, która podświetlona wieczorem staje się iluminacją tworzącą nietuzinkowy element wnętrza. Zastosowano na niej płytki ceramiczne z kolekcji CRAFTLAND Ceramiki Paradyż w dwóch kolorach: light i naturale  oraz formatach – 14,8 x 119,8 i 14,8 x 89,8 cm. Ich wzór inspirowany naturą oraz kolory ziemi wraz z zastosowanymi podświetleniami stanowią harmonijny układ i współgrają ze światem zewnętrznym. Płytki zostały również użyte jako okładzina ściany barowej, w której zaprojektowano wnęki tworzące miejsce ekspozycyjne.

Okładzina ścienna płynnie przechodzi na posadzkę. Ten fragment prowadzi użytkowników na zewnętrz wskazując umiejscowienie stolików zlokalizowanych na tarasie biegnącym wokół kawiarni . Ta przestrzeń formą, wystrojem, kreacją wprowadza w dobry nastrój użytkownika, ponieważ w muzyce unisono to doskonałe współbrzmienie.

W  tym projekcie funkcja, kompozycja,  światło, materiały harmonijnie ze sobą współgrają. To miejsce przygotowuje użytkownika na  kolejne  niezwykłe doznania.

Uzasadnienie jury

Jury doceniło projekt za rzeźbiarskie potraktowanie przestrzeni i nadanie struktury 3d płaskiej powierzchni, co pozwoliło na stworzenie pięknego i ciekawego wnętrza (plastyczne wyobrażenie  dźwięków). Zastosowanie podświetleń krawędzi płytek, które podkreśliły przestrzenny charakter aranżacji. Uwypuklenie magii naturalnych materiałów przez połączenie drewnianej konstrukcji z płytkami ceramicznymi oraz za spójną kolorystykę oraz  wpasowanie  w zieleń parku.


II nagroda w konkursie dla architektów wnętrz – użytkowników programu CAD Decor, zorganizowanym w ramach konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2020, AUTORKA PROJEKTU: Magdalena Rutkowska, 6 Walls Studio

Wydzielona część domu jednorodzinnego

Wnętrze o powierzchni 36,41m2, które stanowi część prywatną domu jednorodzinnego, zostało podzielone na 4 osobne strefy: garderobę, łazienkę, komunikację i sypialnię.

Dwie z nich są wydzielone dużymi drzwiami przesuwnymi zapewniającymi prywatność w łazience oraz umożliwiające zasłonięcie otwartej szafy na ubrania w garderobie. Kolejne dwie strefy to otwarte powierzchnie: część komunikacyjna oddzielająca łazienkę i garderobę od części sypialnej na podniesionej podłodze o wysokości 15 cm. Podłoga w sypialni wyłożona jest jasnymi deskami dębowymi, natomiast podłogi w pozostałych strefach to płytki z kolekcji HERA marki Ceramica Limone w kolorze brown i formacie 59,7 x 119,7 cm. Ta sama płytka zastosowana jest także na wybranych ścianach w łazience oraz siedzisku w części komunikacyjnej.

Kolorystyka wszystkich pomieszczeń inspirowana jest barwami natury, jednak zachowana w monochromatycznej konwencji. Występują tu beże na ścianach i sufitach, przecierane brązy na pytkach imitujących brunatną ziemię lub skały, szare i beżowe tkaniny, naturalne drewno. Czarno-biała fototapeta z krajobrazem gór i lasu została użyta w celu podkreślenia lokalizacji domu, który znajduje na terenie otoczonym drzewami. Metalowe elementy wyposażenia takie jak: konstrukcja z profili za łóżkiem; rama lustra w komunikacji; noga do toaletki; ramy drzwi przesuwnych czy wieszak na ręczniki w łazience wnoszą pewną surowość w aranżacji, jednak dzięki użyciu ciepłych barw w odbiorze takich jak beże oraz ciepłej barwy światła w sufitach podwieszanych, sprawia, że wnętrze staje się przytulne i przyjemne w jego użytkowaniu.

Uzasadnienie jury

Jury doceniło kreatywnie rozplanowanie pomieszczenia dające możliwość kształtowania jej w zależności od potrzeb, przyjemną kolorystykę oraz ładnie i przejrzyście przygotowaną dokumentację.


 

III nagroda w konkursie dla architektów wnętrz – użytkowników programu CAD Decor, zorganizowanym w ramach konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2020, AUTORKA PROJEKTU: Emilia Korabiec-Ziółkowska, Emilia Korabiec Design

Salon fryzjerski

Podstawowym założeniem projektu było stworzenie takiego ddesignu, dzięki któremu każda kobieta przekraczająca próg salonu fryzjerskiego poczuje się wyjątkowo. Przestrzeń miała zachować nowoczesny charakter, a mocne, złote akcenty dodać jej elegancji. Doskonale w tej roli sprawdził się nagrodzony Perłą Ceramiki UE 2020 wielkoformatowy gres Grupy Tubądzin, o południowo brzmiącej nazwie MARMO D’ORO.

Wybór płytki w formacie 119,8 x 239,8 cm nie pozostał bez znaczenia, zarówno ze względów praktycznych, jak i estetycznych - mała liczba spoin (w przypadku specyfiki miejsca i pracy z produktami koloryzującymi jest to argument nie do przecenienia) oraz uzyskanie wizualnej ciągłości wzoru marmuru.

Doskonałe parametry płytek oraz satynowe wykończenie pozwoliły na bezpieczne zastosowanie produktu na całej posadzce salonu. W projekcie zdecydowałam się także na znaczną liczbę żywych roślin, których kolor podkreśliłam gresem TIN marki MONOLOTH Grupy Tubądzin w kolorze grafit lappato 119,8 x 239,8 cm. Płytki komponują się z tapicerowanym zagłówkiem i nadają zdecydowanego charakteru przestrzeni przeznaczonej na poczekalnię.

Salon zajmuje 90 m2. Założeniem, które udało się w pełni zrealizować było umieszczenie w tej przestrzeni ośmiu stanowisk fryzjerskich oddzielonych od siebie białymi, delikatnymi lamelami w matowym wykończeniu. Przy każdym znajduje się ogromne lustro z podświetleniem. Za lustrem umieściłam ukrytą szafę na produkty fryzjerskie, dzięki czemu zbędne stały się podręczne stoliczki często stasowane w fryzjerstwie.

W centralnym miejscu salonu postanowiłam ulokować recepcję, a po jej drugiej stronie laboratorium fryzjerskie. Na końcu salonu są myjki, skierowane, tak, aby klientka podczas zabiegów mogła podziwiać widoki rozpościerające się za ogromnym oknem.

Duża ilość przeszkleń i otwarta przestrzeń sprawiają, że w pomieszczeniu jest bardzo dużo światła przez cały dzień.

Uzasadnienie jury

Projekt nagrodzono za eleganckie, kobiecie, przestronne wnętrze utrzymane w ciekawej kolorystyce, udane rozdzielenie stref pomieszczenia oraz dopracowane detale.