Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

Opoczno w Domu Idei na Gdynia Design Days 2019

Od 6 do 14 lipca br. podczas festiwalu „Gdynia Design Days 2019” klub Marynarki Wojennej „Riwiera” przeobrazi się w nadmorską wersję Domu Idei. Klub „Riwiera” powstał w 1923 r. jako jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego wybrzeża. Pomysłodawcą projektu Domu Idei jest magazyn Design Alive. Do współpracy przy projekcie zaproszony został Gregor Gonsior, artysta wizualny, rzemieślnik, grafik, projektant wnętrz i akcesoriów, kostiumograf oraz Beata Śliwińska Barrakuz – z wykształcenia architektka krajobrazu i graficzka, z zamiłowania i zawodu projektantka, ilustratorka oraz set designerka, fanka kolażu na którym opiera swój styl pracy.

 

Myślą przewodnią nadchodzącego gdyńskiego święta designu jest polaryzacja, czyli rozbieżność, rozwarstwienie i podział. Polaryzacja w tym kontekście jest rozumiana jako różnicowanie się postaw wobec problemów i sytuacji, obok których nie sposób przejść obojętnie – masowej produkcji przedmiotów codziennego użytku, galopującej konsumpcji, minimalizmowi w zakresie posiadania, czy ekologii. Celem projektu – wypracowanie wspólnych metod działania w obszarze designu i biznesu dla otaczającej nas, spolaryzowanej rzeczywistości.

Do tegorocznego Domu Idei dołączyła także marka Opoczno stając się jednym z głównych partnerów wydarzenia. Opoczno jako marka, łącząca w sobie te same wartości, które są ważne dla tego projektu, czyli szacunek dla tradycji, przywiązanie do jakości i detalu, ale też zwrot ku nowoczesności i świeżemu designowi. Swoje niestandardowe podejście do płytki Opoczno zaprezentuje podczas Domu Idei, gdzie razem z artystami stworzy przestrzeń, w której ten materiał stanie się jednym z głównych bohaterów. Wykorzystując swoje ostatnie serie Grand Concept (wieloformatowe płytki inspirowane kamieniem, betonem i drewnem) oraz Monoblocks (kolorowe nieduże kafelki), Opoczno pokaże, jak szerokie zastosowanie może mieć płytka w budowaniu charakteru wnętrza. Kierunkiem Opoczno będzie współczesność i różnorodność. Z jednej strony pojawią się wieloformatowe gresy odwzorowujące naturalne materiały, z drugiej zaś nowoczesne, kolorowe, niewielkie płytki inspirowane zabawną układanką.