Modny projekt. Konkurs dla projektantów wnetrz
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, Okładka IV (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, Okładka IV (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, Okładka III (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 48 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 47 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 45 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 26-27 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 5-16 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 4 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 1 (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, Okładka II (spis treści >>)
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, Okładka I (spis treści >>)
Michał Drożdż
Ceramika Paradyż Sp. z o.o.
W Bolonii swoją ofertę zaprezentowali wystawcy z czterdziestu krajów. Imprezę odwiedziło przeszło 112 tys. osób, w tym prawie połowa spoza Włoch. Jest to wydarzenie, gdzie m.in. prezentowane są nowe trendy w branży płytek ceramicznych.
TROSKA O PLANETĘ
Obserwowany od kilku lat trend coraz lepszego odwzorowania materiałów naturalnych na płytkach ceramicznych ciągle się ugruntowuje i doskonale łączy z powszechną we wszystkich branżach troską o naszą planetę. Wzory imitujące drewno, doskonale dopracowywane pod względem odwzorowania natury, stają się standardem w łazienkach. Imitacja kamienia nie jest niczym nowym, ale na Cersaie 2019 pojawiły się bardzo kontrastowe i mocno użylone wzory, które stanowią wyraziste akcenty estetyczne. Zmiana skali, bardzo wyraźne powiększenie naturalnych grafik skał, służy wydobyciu i wzmocnieniu walorów dekoracyjnych (fotografia 1).
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 43-44 (spis treści >>)
mgr Tacjana Pazura
Jak co roku frekwencja na targach Cersaie w Bolonii dopisała. Padły kolejne rekordy potwierdzające nie tylko wspaniałą organizację i rozwój targów, ale fakt, że jest to niewątpliwie najbardziej prestiżowa międzynarodowa impreza wystawiennicza w branży płytek ceramicznych. Zanim przejdę do opisu trendów i kolekcji płytek, które moim zdaniem się wyróżniły, przedstawię obraz Cersaie 2019 wg podanych przez organizatorów statystyk (rysunek).
Wystawcy reprezentowali następujące branże:
P płytki ceramiczne 458
P meble łazienkowe 214
P wydawnictwa i usługi 91
P sprzęt i materiały instalacyjne
oraz ekspozycja produktów
ceramicznych 49
P podłogi i ściany z innych
materiałów nieceramicznych 42
P surowce, sprzęt do
materiałów ceramicznych 35
Natomiast statystyka zwiedzających
z zagranicy jest następujaca:
P Europa UE bez Włoch 26 216
P Azja 9439
Europa inne kraje 8673
P Ameryka Płn. 2379
P Bliski Wschód 2319
P Ameryka Środk./Płd. 1655
P Afryka 1580
P Australia Oceania 696
P Inni 40
Interpretację przedstawionych danych pozostawię każdemu czytelnikowi.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 40-43 (spis treści >>)
Magdalena Kaliszuk-Barańska
Pracownia Autorska K.M.B.
Właścicielką prezentowanego w artykule niewielkiego (45 m2) mieszkania na warszawskim Wilanowie jest singielka, rozmiłowana w designerskich ciuchach i meblach. Zanim przystąpiłyśmy do pracy, były już kupione złota lampa La Lollo z firmy Slamp i stolik kawowy Bresson z topowej włoskiej firmy Minotti, z blatem z dymnego szkła. Wnętrze miało stać się tłem dla tych drogich elementów. Na podłogę w kuchni wybrałyśmy piękne malarskie matowe płytki z kolekcji Interno 9 włoskiej firmy ABK w kolorze dark grey i formacie 60 x 120 cm, z delikatnie metalizowaną powierzchnią. Te same płytki w wersji lappato znalazły się nad blatami kuchennymi (fotografia 1). Kuchnia kolorystyką nawiązuje to loftowego klimatu płytek. Ciemne szafki i blaty wykonane są ze strukturalnego postformingu w kolorze ciemny beton, a jasne to lakier w odcieniu ciepłej szarości. Górne szafki zostały zmniejszone, na korzyść szklanych półek z dekoracjami. Nad nimi jest jeszcze pas głębokich szafek do przechowywania wyrobów rzadko wykorzystywanych.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 39 (spis treści >>)
Małgorzata Rycaj-Dąbrowska
Grupa Geberit
Współczesne trendy i moda na stosowanie nowoczesnych rozwiązań nie omijają żadnego z wnętrz, także łazienki. Dzięki nowatorskim udogodnieniom możemy zaoszczędzić czas, pieniądze, a także podnieść komfort życia. Wybierając rozwiązania, warto jednak zwrócić uwagę na funkcjonalność i jakość, żeby służyły nam przez długie lata.
DOBRE POWIETRZE W ŁAZIENCE
Aż 92% osób twierdzi, że zapachy w otoczeniu mają wpływ na ich nastrój, dlatego warto zadbać o świeże, czyste powietrze w łazience. Wiadomo, że nie w każdej łazience jest okno, które można otworzyć. Skutecznym rozwiązaniem może być np. system filtrowania powietrza zintegrowany z przyciskiem spłukującym (fotografia
1). W prosty sposób niweluje problem nieprzyjemnych zapachów, odciągając zanieczyszczone powietrze bezpośrednio z miski WC, a następnie filtrując i wypuszczając z powrotem do łazienki. System włącza się automatycznie, dzięki czujnikowi zbliżeniowemu. Może być wyposażony również w oświetlenie orientacyjne, szczególnie przydatne w nocy.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 38 (spis treści >>)
Magdalena Kaliszuk-Barańska
Pracownia Autorska K.M.B.
Jeśli łazienka ma wystarczająco dużą powierzchnię, to staram się wydzielić w niej pomieszczenie gospodarcze na pralkę, odkurzacz, deskę do prasowania, brudne ubrania, proszki i płyny do prania itp. Jak się nie uda, to proponuję chociaż niewielką szafę gospodarczą. W wąskiej i długiej łazience o nieciekawych wymiarach – 200 x 450 cm, zaproponowałam skrócenie pomieszczenia o 70 cm, co poprawiło jego proporcje i powstała szeroka szafa, w której zmieściła się pralka i suszarka (fotografia 1). Dobrym pomysłem jest umieszczenie pralki 50 cm nad podłogą. Bęben jest wtedy na wygodnej wysokości i nie trzeba się schylać, a wysuwana półka na postawienie miski lub kosza ułatwi wyjmowanie prania (półka, na której stawiamy ciężkie sprzęty, musi być odpowiednio wzmocniona). W tak pojemnej szafie zmieści się naprawdę dużo sprzętów, które po zamknięciu „łamanych” drzwi są niewidoczne.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 37 (spis treści >>)
SMART SPA to niewielka łaźnia parowa, którą można zamontować m.in. w hotelowej łazience, apartamencie, czy w domu jednorodzinnym. Jej elementami są: kabina łaźni; instalacja wodno-kanalizacyjna; instalacja elektryczna do wytwarzania pary, oświetleniowa, akustyczna; urządzenia wraz ze sterowaniem; drzwi i opcjonalne przeszklenie; wykończenie wnętrza; przestrzeń na generator pary. Nad kabiną znajduje się pełna infrastruktura techniczna z czujnikami, systemem zasilania i odprowadzania wody. Łaźnia parowa SMART SPA jest kompletnie wyposażonym, funkcjonującym „obiektem”, który można zainstalować nawet w bardzo małym pomieszczeniu. W przypadku kabiny jednoosobowej (w wersji UNO) minimalna wymagana powierzchnia to 120 x 140 x 220 cm i dodatkowo trzeba zapewnić miejsce na zaplecze serwisowe. Optymalnym rozwiązaniem jest wydzielenie powierzchni 120 x 150 i wysokości 250 cm (w tym przypadku strefa serwisowa jest już zintegrowana z łaźnią w jej górnej części).
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 36 (spis treści >>)
Martin Popek
Przedstawicielstwo Lasselsberger s.r.o. w Polsce,
Kerpol Sp. z o.o.
Do wykończenia powierzchni basenów stosuje się m.in. płytki ceramiczne, które dzięki swoim atutom mogą konkurować z innymi materiałami. Można je układać w niecce basenowej, na plaży, ścianach i zapleczach. Baseny dzielimy na: sportowe (do pływania sportowego, artystycznego, do skoków i piłki wodnej). Baseny, na których są przewidywane zawody sportowe, muszą być zgodne z przepisami FINA (Międzynarodowa Federacja Pływacka) i uzyskać homologację PZP (Polski Związek Pływacki) w przypadku długości 25 m oraz 50 m; rekreacyjne (standardowe do pływania rekreacyjnego, nauki pływania, baseny ze sztuczną falą, solankowe, termalne, schładzające, hamowne, jacuzzi); prywatne przy domach jednorodzinnych lub osiedlach zamkniętych; rehabilitacyjne w ośrodkach służby zdrowia; przemysłowe/techniczne, do uzdatniania wody (płytki w takim basenie muszą mieć atest PZH do bezpośredniego kontaktu z wodą do picia), baseny przelewowe lub w oczyszczalniach ścieku; brodziki dziecięce.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 34-35 (spis treści >>)
mgr inż. Maciej Rokiel
Rzeczoznawca SITPMB, Rzeczoznawca mykologiczny PSMB
Na ogrzewaniu podłogowym najczęściej układane są płytki ceramiczne. Ogrzewanie podłogowe realizowane jest przez wykonanie jastrychu grzewczego z zatopionymi rurkami albo przez zastosowanie maty grzewczej zatopionej w kleju. Przykładową budowę podłogi grzewczej (z ogrzewaniem wodnym) pokazano na rysunku 1.
ZASADY WYKONYWANIA PODŁOGI GRZEWCZEJ
Materiał na posadzkę musi mieć jak największy współczynnik przewodzenia ciepła , dlatego najczęściej stosuje się płytki ceramiczne lub kamień naturalny. płytek wynosi zazwyczaj 1,1–1,3 W/mK, a kamieni naturalnych od 1,1 do nawet 3,5 W/mK. W przypadku wykładzin z tworzyw sztucznych będzie to 0,1–0,3 W/mK, a parkietu 0,1–0,23 W/mK. Nie da się podać wykładzin dywanowych, ale można się kierować wartością oporu przewodzenia ciepła R,B, który wg [6] w przypadku posadzki i bezpośrednio znajdującego się pod nim podłoża nie powinien przekraczać 0,15 m2K/W.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 30-33 (spis treści >>)
Dawid Gębski, projektant wnętrz
P.H. JETA Sp. z o.o., Oddział Komorniki, Galeria TOP MEBLE
Moim zdaniem na przełomie lat 2019/2020 zacznie się powolne odchodzenie w zdobieniu płytek ceramicznych od imitacji betonu. Natomiast w dalszym ciągu na topie będą łazienki nawiązujące do stylu skandynawskiego – biel w połączeniu z jasnymi odcieniami drewna. To co pokazują przyznane Perły Ceramiki UE 2018 – wzornictwo płytek zaczyna się rozwijać w kilku nowych kierunkach. Jednym z nich jest powrót do klasyki, czyli imitacje różnego typu kamieni: marmurów; granitów; gnejsów i innych skał (np. Newstone oraz Royal Black marki Opoczno). Wielorakość struktury, wykończenia i kolorystyki takich płytek powoduje, że jesteśmy w stanie stworzyć wnętrze zarówno eleganckie, klasyczne, w stylu glamour, jak i pomieszczenie, które jest nowoczesne i minimalistyczne. Tego typu wzory są często wykorzystywane nie tylko w łazienkach, ale też do wykończenia większych płaszczyzn, jak np. salony.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 28 (spis treści >>)
Ceramic World Review opublikował ranking największych na świecie producentów płytek ceramicznych Top25, którzy w 2018 r. w sumie wyprodukowali 1,8 mld m2, co stanowi 13,8% całej światowej produkcji. Na tej liście na pozycji 12. znalazł się Cersanit S.A., do którego należą marki: Opoczno, Cersanit, Meissen Keramik. Zgodnie z danymi z rankingu, w 2018 r. firma wyprodukowała 57,1 mln m2, a jej zdolności produkcyjne to ok. 65 mln m2 (dwie fabryki w Polsce, dwie w Rosji oraz po jednej na Ukrainie i w Niemczech). W Top25 prowadzą Mohawk Industries (USA), SCG (Tajlandia) i Lamosa (Meksyk). Mohawk Industries, Inc. to zdecydowany lider rankingu. Należą do niego marki: American Olean, Dal Tile, KAI, Kerama Marazzi, Ragno, Emilgroup, Eliane. W 2018 r. produkcja tej grupy wyniosła 223 mln m2 płytek ceramicznych. Obecnie Mohawk ma fabryki w USA, Meksyku, Brazylii, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Bułgarii oraz Rosji. W 2018 r. przychody grupy wygenerowane w segmencie płytek osiągnęły 3,553 mld USD (36% skonsolidowanych przychodów grupy).
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 25 (spis treści >>)
Ze wstępnych wyników badań statystycznych prowadzonych przez GUS w dużych przedsiębiorstwach przemysłowych o liczbie pracujących 50 i więcej osób wynika, że w ciągu trzech kwartałów 2019 r. wyprodukowano 1 346,2 tys. t płytek ceramicznych i płyt chodnikowych, co oznacza, że utrzymano wielkość produkcji wytworzonej na poziomie analogicznego okresu 2018 r., a w przeliczeniu na m2 produkcja tych wyrobów wyniosła 81 911 tys. m2 i była o 2,2% większa niż przed rokiem. Zaobserwowano jednak, że po dobrych wynikach produkcyjnych w I kwartale 2019 r. (w porównaniu z analogicznym kwartałem 2018 r. – wzrost o 2,2% w t i o 3,1% w m2) oraz w II kwartale 2019 r. (wzrost odpowiednio o 6,8% w t i o 9,2% w m2) nastąpiło znaczne pogorszenie wyników w III kwartale 2019 r. zarówno w porównaniu z III kwartałem 2018 r. – o 9,1% w t i o 6,0% w m2, jak i z II kwartałem 2019 r. – aż o 16,4% w t i o 16,0% w m2. To sprawiło, że dobra dynamika produkcji osiągnięta w I półroczu 2019 r (wzrost o 4,5% w t i o 6,2% w m2) uległa w okresie narastającym styczeń wrzesień 2019 r. pogorszeniu o 4,5 pkt procentowe (w tonach) i o 4,0 pkt (w m2).
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 24 (spis treści >>)
Maxfliz, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, otworzył nowy salon wyposażenia wnętrz w Warszawie przy ul. Puławskiej. Na powierzchni 2000 m2 znajdują się ekspozycje inspirujące do tworzenia ciekawych wnętrz. Do dyspozycji klientów są eksperci firmy, którzy pomogą w dokonaniu najlepszego wyboru wyposażenia do urządzenia łazienki, kuchni, salonu, jadalni i sypialni. Światowe trendy, dostępność bogatej oferty mebli wypoczynkowych, lamp, tapet, materiałów podłogowych i płytek ceramicznych oraz fachowa pomoc doradców sprawią, że w jednym miejscu będzie można kupić materiały do urządzenia mieszkania i domu.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 23 (spis treści >>)
Już po raz drugi magazyn „Forbes” przygotował ranking „Najcenniejsze Polskie Firmy Rodzinne”. Wśród tegorocznych laureatów na podium znalazła się Ceramika Paradyż, która zajęła trzecie miejsce spośród firm rodzinnych z regionu łódzkiego z przychodami powyżej 100 mln zł. Wyróżnienie przypadło w roku jubileuszu 30-lecia przedsiębiorstwa, które intensywnie się rozwija, a jednocześnie utrzymuje rodzinny charakter. W 2016 r. zakończono proces sukcesji pokoleniowej – obecnie firmą zarządzają Anna Tępińska-Marcinek i Adam Tępiński, dzieci współzałożyciela firmy, Stanisława Tępińskiego.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 23 (spis treści >>)
5 listopada br. odbyło się spotkanie zorganizowane z okazji otwarcia nowej linii polerskiej w trzecim zakładzie Grupy Tubądzin (Ceramika Tubądzin III), na które przybyli przedstawiciele redakcji wnętrzarskich, budowlanych i lifestyle’owych z całej Polski. Ceramikę Tubądzin III otwarto w 2016 r. (powstała w ekspresowym tempie 9 miesięcy) i zastosowano w niej najnowsze włoskie technologie na bieżąco rozwijane i modernizowane. Zakład specjalizuje się w produkcji płytek wielkoformatowych i zatrudnia przeszło 220 osób. Zgromadzonych gości powitali Joanna i Andrzej Wodzyńscy, właściciele Grupy Tubądzin, oraz wiceprezes Amadeusz Kowalski. Następnie przedstawiciele mediów obejrzeli magazyn surowców, w którym Krzysztof Kulig, główny doradca techniczny opowiedział, jak są przygotowywane, zanim trafią na prasę Continua+. Pokazał także przebieg procesu szkliwienia płytek oraz omówił nieograniczone możliwości technologiczne zdobienia. Na płytce można wydrukować każde zdjęcie, wzór, czy dzieło sztuki. Goście dowiedzieli się także, że „chmura” nad fabryką pochodzi z suszarni rozpyłowej i jest najczystszą parą wodną, a wszystkie odpady powstałe w czasie produkcji podlegają recyklingowi. Nowatorski sposób produkcji przyczynia się do obniżenia zużycia gazu ziemnego, a w konsekwencji do znacznego ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 22 (spis treści >>)
W październiku br. warszawiacy mieli niecodzienną okazję spacerować po śródmieściu stolicy i oglądać przedwojenne ceramiczne posadzki. Impreza odbyła się dzięki współpracy marki Opoczno, dziedziczącej tradycje firmy Dziewulski i Lange (działalność rozpoczęła w 1883 r. w Opocznie), Fundacji Hereditas, zajmującej się szeroko rozumianą kulturą i ochroną dziedzictwa, oraz Adriana Sobieszczańskiego, varsavianisty i historyka. Choć spotkanie zaplanowano na niedzielne przedpołudnie, wzięło w nim udział przeszło 100 osób, a to oznacza, że zainteresowanie tym wydarzeniem przekroczyło nawet najbardziej optymistyczne oczekiwania organizatorów. Na trasie spaceru znalazł się m.in.Gmach Główny i Wydział Mechaniczny Politechniki Warszawskiej, kościół Najświętszego Zbawiciela przy placu Zbawiciela oraz kamienice czynszowe przy ul. Marszałkowskiej, Mokotowskiej i w Alejach Jerozolimskich, czyli wybrane obiekty, w których zachowały się posadzki z ceramicznych płytek firmy Dziewulski i Lange, wciąż zachwycające swym pięknem. Firma ta produkowała wyroby ceramiczne bardzo dobrej jakości, doskonale wpisujące się w aktualne europejskie trendy. Charakterystyczne wzory sygnowane znakiem firmy Dziewulski i Lange to m.in. łączone z kwadratowymi dekorami płytki ośmiokątne, wzorzyste, układane w „kobierzec” z motywami geometrycznymi czy z secesyjnymi dekoracjami roślinnymi, a także kultowe „gorseciki” czy „iryski”.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 21 (spis treści >>)
Firma Geberit otworzyła w Krakowie nowy salon marek Geberit i Koło, w którym stworzono supernowoczesne miejsce prezentacji produktów i centrum szkoleniowo-kompetencyjne. Znajduje się tam biuro regionalne Geberit oraz przestrzeń networkingowa, z której mogą korzystać architekci. Uroczyste otwarcie odbyło się 24 września br. Przybyli na nie architekci, dziennikarze, partnerzy, klienci i przyjaciele firmy Geberit (ok. 300 osób). Otwarciu nowego obiektu towarzyszyło hasło „Odkryj z nami Szwajcarię” nawiązujące do helweckich korzeni marki. Podczas imprezy wystąpił m.in. architekt Robert Konieczny, który został nowym ambasadorem marki. Odbył się także pokaz mody młodych, polskich projektantów.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 20 (spis treści >>)
20-21 października br. w Kolonii odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu niemieckiego budownictwa – Eurobaustoff Forum. Ceramika Paradyż po raz pierwszy gościła na targach. Na swoim stoisku eksponowała m.in. nowości marki Paradyż My Way oraz kolekcję płytek Modernizm przygotowaną we współpracy z projektantką Mają Ganszyniec. Szczególny akcent na stoisku Ceramiki Paradyż położono na kolekcję Modernizm, w której skład wchodzą gorseciki – czyli płytki ceramiczne z charakterystycznymi wcięciami. Kolekcja utrzymana jest w ponadczasowych barwach, a za jej inspirację posłużyły autentyczne wzory gorsecików odnajdywane w zabytkowych kamienicach. Uzupełniają je heksagonalne i kwadratowe płytki w trzech formatach. Ponadto na stoisku pokazano nowości marki Paradyż My Way, stworzonej dla najbardziej wymagających klientów. Produkty nią sygnowane odznaczają się doskonałą jakością oraz odważnym wzornictwem zgodnym z bieżącymi trendami. Odwiedzający mieli okazję obejrzeć najnowsze płytki w formacie 30 x 90 cm, jak również płyty tarasowe 2.0 i produkty marki Paradyż imitujące drewno. Udział w wydarzeniu pozwolił Ceramice Paradyż dotrzeć do wybranych kooperatorów i kontynuować rozmowy na temat dołączenia do grupy Eurobaustoff, zrzeszającej wytwórców produktów budowlanych, płytek i wyrobów drewnianych, prowadzących biznes w Niemczech. Cel firmy to intensyfikacja sprzedaży za zachodnią granicą.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 20 (spis treści >>)
We wrześniu br. Polska Grupa Ceramiczna (PGC) uroczyście otworzyła biuro oraz magazyn w Łodzi. Nowa siedziba mieści się w HUB LOGISTICS, jednym z największych w Europie centrów logistycznych. Należy podkreślić, że obecnie powierzchnia magazynowa jest czterokrotnie większa (znajduje się w niej 13 tys. miejsc paletowych) niż ta, którą spółka miała poprzednio do dyspozycji. Biura nowocześnie zaaranżowane, zapewniające komfortowe warunki pracy już stały się doskonałą wizytówką PGC. Uroczyste otwarcie nowej siedziby było ważnym wydarzeniem branży wyposażenia łazienek. Impreza, w której uczestniczyli m.in. partnerzy spółki, polscy i zagraniczni producenci płytek ceramicznych, ceramiki sanitarnej, armatury łazienkowej, projektanci wnętrz, utrzymana była w klimacie garden party. Przestrzeń magazynowa, dzięki niesamowitym dekoracjom, zmieniła się w salę bankietową. Liczne atrakcje zachęciły gości do zabawy do białego rana.
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 19 (spis treści >>)
Na początku października br. stanowisko dyrektora generalnego ds. handlu w Ceramice Paradyż objął Jacek Wawrzyniak, który został też członkiem zarządu firmy. Na nowym stanowisku będzie zajmował się zarządzaniem procesami sprzedaży oraz polityką marketingową firmy. Jacek Wawrzyniak jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego i Szkoły Głównej Handlowej. Z Ceramiką Paradyż był już związany w latach 2005-2012, pełniąc funkcję m.in. dyrektora sprzedaży eksportowej na Wschód
Wokół Płytek Ceramicznych nr 4/2019, strona 17 (spis treści >>)
Strona 1 z 2