Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2025 
(styczeń-marzec)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2025, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; duży blok o rynku płytek ceramicznych i jego perspektywach . Ponadto w numerze znajdziecie Państwo artykuły dotyczące układania płytek , zagadnień związanych z reklamacjami oraz relację z targów CEVISAMA 2025. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do prenumeraty na 2025 rok.

 

 

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych leżą zarówno po stronie producenta, kupującego jak i wykonawcy, który na zlecenie kupującego dokonuje montażu okładziny.

Gdy zawini producent
Najczęściej reklamowane są wady wizualne i problemy z wymiarami, krzywizną boków lub płaskością powierzchni. Wśród wad wizualnych pojawiają się zarówno istotne różnice w kolorze, jak również ewidentne błędy produkcyjne – plamy na licu płytki oraz wszelkiego rodzaju niedolania i nadlania szkliwa. Tego rodzaju wady są łatwe do stwierdzenia – wystarczą zwykłe oględziny i proces reklamacyjny jest rozstrzygany przez sprzedającego na korzyść kupującego.