Piotr Canowiecki
www.chinskiraport.pl
Chiny są największym na świecie producentem płytek ceramicznych (45% globalnej produkcji), głównie z powodu olbrzymiego zapotrzebowania na rodzimym rynku, ale chińscy przedsiębiorcy są także zainteresowani eksportem, by móc jeszcze bardziej zwiększyć zyski. Mimo tego, że w 2011 r. Unia Europejska wprowadziła wysokie cła antydumpingowe, to Chiny nadal pozostają światowym liderem eksportu płytek.
Zamów dostęp do artykułu >>
Firma Iluminado, której współwłaścicielką jest Magdalena Klonowicz, zdobywczyni głównej nagrody w ubiegłorocznym „Konkursie dla architektów i projektantów wnętrz – użytkowników CAD Decor”, organizowanym w ramach PEREŁ CERAMIKI UE 2012, stworzyła kolekcję UNICO, składającą się z dwóch ceramicznych kafli przestrzennych ARCO i CANTO. Każdy z nich ma wymiary – 109 x 109 mm, grubość od 14 do 50 mm i waży ok. 300 g. Podstawowym kolorem kolekcji jest biały satynowy; można jednak zamówić elementy w innej kolorystyce, z palety 30 barw. Kafle są pokryte szkliwem. Zasadniczą cechą wyróżniającą kafle UNICO jest mnogość sposobów ułożenia oraz duże możliwości kreowania dekoracyjnych kompozycji.
Zamów dostęp do artykułu >>
Po raz pierwszy w nowym terminie, 25.10. br. tuż po prezentacji nowości na Cersaie w Bolonii, koncern LASSELSBERGER s.r.o., właściciel marki RAKO, zorganizował spotkanie z polskimi dystrybutorami. Współorganizatorem tradycyjnie był przedstawiciel koncernu w Polsce – Kerpol Sp. z o.o. z Katowic.
W spotkaniu w Tychach, prowadzonym przez Mariusza Wojmir-Woynarskiego, uczestniczyli ze strony koncernu Lasselsberger s.r.o. Herbert Kraus, dyrektor handlowy oraz po raz pierwszy Roman Blažíček, dyrektor generalny, co świadczy o tym, jak ważny dla firmy jest rynek polski. W tym roku zakład w Rakovniku (RAKO) obchodzi 130-lecie produkcji płytek. Z tej okazji wręczono pamiątkowe tablice dziesięciu polskim dystrybutorom, którzy wykazali największe obroty w handlu z RAKO w ciągu 130 ostatnich miesięcy.
Zamów dostęp do artykułu >>
7 pażdziernika br. drużyna Cerrad Czarni Radom odwiedziła fabrykę klinkieru firmy Cerrad (sponsora drużyny) w Starachowicach. Po powitaniu Czarnych przez Halinę Bąk i Pawła Bąka, prezesów Cerradu oraz Artura Michorowskiego, dyrektora ds. rozwoju sprzedaży, rozpoczęto zwiedzanie hal produkcyjnych. Siatkarze obejrzeli cały proces produkcyjny. Podziwiali piec długości 96 m w którym wypala się klinkier w temperaturze 1200 °C oraz w pełni automatyzowane linie technologiczne. Najbardziej spodobał się robot, przez pracowników zdrobniale nazywany Wally-e, który automatycznie pakuje i przewozi palety z płytkami w odpowiednio zaprogramowany sposób. Duże wrażenie na zawodnikach zrobiła też drukarka laserowa, dzięki której na płytce można wydrukować dowolne zdjęcie. Następnie goście przeszli do showroomu, gdzie zapoznali się z produktami firmy Cerrad.
Zamów dostęp do artykułu >>
W III kwartale 2013 r. zaprawa do spoinowania Sopro DF10 Design Fuga Flex otrzymała atest Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego. W wyniku przeprowadzonych badań potwierdzono, że jest ona bezpieczna dla ludzi i zwierząt podczas prac wykończeniowych, jak również po związaniu. Zaprawa jest też neutralna dla środowiska naturalnego – związany materiał po przedostaniu się do gleby nie powoduje jej zanieczyszczenia.
Zamów dostęp do artykułu >>
13 listopada br. podczas Europejskiego Forum Gospodarczego – Łódzkie 2013, Łukasz Kardas, prezes zarządu Spółek Grupy Paradyż odebrał prestiżową Nagrodę Gospodarczą Województwa Łódzkiego w kategorii „Zielona Gospodarka”. Firmę do konkursu zgłosiło Starostwo Powiatowe w Opocznie.
Ochrona środowiska naturalnego jest bardzo ważnym elementem strategii Ceramiki Paradyż. Firma realizuje wiele przedsięwzięć ekologicznych i prowadzi innowacyjne działania w branży ceramicznej optymalizujące procesy produkcyjne w aspekcie zarówno ekonomicznym, jak i środowiskowym. (...)
Zamów dostęp do artykułu >>
Grupa kapitałowa Rovese S.A., do której należą m.in. marki Cersanit i Opoczno, inwestuje w system e-commerce B2B. Spółka planuje uruchomić sprzedaż internetową produkowanych płytek ceramicznych, mebli i ceramiki łazienkowej dla klientów biznesowych. Przedsięwzięcie ma na celu usprawnienie oraz ograniczenie kosztów transakcji zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami, a także sukcesywne budowanie przewagi konkurencyjnej. Przygotowaniem i wdrożeniem projektu automatyzacji procesów sprzedaży zajmuje się Grupa Unity.
Zamów dostęp do artykułu >>
15 października br., zaproszeni przez Grupę Paradyż dziennikarze mieli okazję spotkania się z organizatorami Międzynarodowego Festiwalu Łódź Design 2013 i zwiedzenia terenu wystawy tuż przed jej otwarciem dla publiczności. Organizowany od 2007 r. Łódź Design Festival tworzy platformę wymiany myśli i doświadczeń środowisk twórczych i prezentacji designu od wzornictwa przemysłowego, przez sztukę, projektowanie graficzne i architekturę, aż po modę. W tym roku festiwal odbył się pod hasłem It’s all about humanity i odnosił się do trzech grup zagadnień: spożywania, zamieszkiwania i empatii.
Zamów dostęp do artykułu >>
Barwne mozaiki o różnorodnej formie i tematyce zdobią ściany budynków na terenie całej Polski. Niestety niejednokrotnie ulegają zniszczeniu i zapomnieniu. Aby je ocalić, Grupa Paradyż i Fundacja Architektury zainicjowały akcję Ratujemy Mozaiki, a konkurs Mozaikowa mapa Polski to jedno z działań prowadzonych w ramach projektu.
Zamów dostęp do artykułu >>

NA OKŁADCE
Kolekcja Acapulco – Grupa Paradyż
Yoshioka/Purio - kolekcja płytek ceramicznych - Ceramika Paradyż (reklama)
NOWE PŁYTKI
2. Kolekcja Massif – Grupa Paradyż
3. Thorno – Grupa Paradyż
KONKURS PERŁY CERAMIKI UE 2013 NOMINACJE
5. Nominacje w III edycji konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2013
6. Prezentacja kolekcji nominowanych w III edycji konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2013
AKTUALNOŚCI
12. Ceramika Paradyż otrzymała nagrodę Ministra Gospodarki; Walencja przygotowuje się do Cevisamy 2014; Zwycięzcy drugiej edycji konkursu Mozaikowa Mapa Polski
13. Spotkanie na Łódz Design Festival i w Grupie Paradyż; Rovese inwestuje w system e–Commerce B2B
14. Ceramika Paradyż nagrodzona za ochronę środowiska; Sopro DF IO Design Fuga Flex posiada atest Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego
15. Firma Cerrad gościła drużynę Cerrad Czarni Radom
16. Coroczne spotkania z marką Rako; Ceramiczne kafle Unico
RYNEK PŁYTEK
17. Produkcja płytek ceramicznych w Chinach
18. Płytki i zaprawy murarskie w okresie trzech kwartałów 2013 roku
20. Atrament wtapiający się w szkliwo – nowatorski produkt Colorobbii z serii C-Glaze do dekorowania płytek ceramicznych
CEVISAMA - Everything is possible (reklama)
ANDAL System SAP 2 (reklama)
22. Iły biało wypalające się do produkcji płytek gresowych dostępne na rynku polskim
24. Światowa produkcja i zużycie płytek ceramicznych w 2012 roku; Krótki żywot płytek
25. Najnowsze trendy w branży armatury łazienkowej
Colorobbia - nowe technologie (reklama)
Ferro - baterie łazienkowe (reklama)
GLAZURNICY.PL
26. Polskie Zrzeszenie Płytkarzy ma już 10 lat!
29. Fuga epoksydowa bez tajemnic
RENOWACJA OKŁADZIN CERAMICZNYCH
31. Perfekcyjne spoiny Fugalite®
32. Ładna fuga przez wiele lat
35. Nanofugi firmy Kreisel
36. Impregnacja, czy i kiedy?
37. Najczęstsze przyczyny reklamacji płytek ceramicznych
PORADY
38. Ergonomiczna łazienka
40. CAD, czyli Komputerowe Wspomaganie Projektowania
MOZAIKI
41. Mozaiki w powojennym pejzażu Krakowa
REALIZACJE
44. Pokój kąpielowy w starej kamienicy
45. Płytki strukturalne w małej łazience
46. Nowoczesne klimaty w postindustrialnym wnętrzu
TARGI
47. Cersaie 2013 – rozwój czy stagnacja
50. Przyszłość ceramiki – od poezji do science fiction
52. DOBRE ADRESY, PRENUMERATA DLA SZKÓŁ ŚREDNICH I UCZELNI WYŻSZYCH
Zaprenumeruj wiedzę fachową (reklama)
Łazienka marzeń na BUDMIE (reklama)
XAAR - głowice drukujące do dekorowania płytek ceramicznych (reklama)


www.paradyz.com

Dotychczas cement kojarzył się z surowymi, industrialnymi wnętrzami. W kolekcji Massif nadaliśmy mu nowy wyraz – ciepła kolorystyka (bianco i grys) i delikatny deseń nieco łagodzą zimny wygląd cementu. Ponadto idealnie sprawdza się ozdobny dekor w kolorystyce płytek bazowych. Zaznaczony na nim wzór nadaje pomieszczeniu ciepły i niepowtarzalny charakter.
Zapraszamy na www.paradyz.com

Chyba żadna inna kolekcja odwzorowująca drewno nie jest tak pięknie ozdobiona drzewnymi słojami. Długie, panelowe płytki tak bardzo przypominają deski, że zdaje się, jakby wydzielały cudowny, drewniany zapach! Dowolnie wpasujesz je do swojego pomieszczenia, ponieważ do wyboru są aż trzy kolory: prawie biały odcień drewna; subtelny beż lub wyraźny brąz. Teraz ceramiczne drewno na zawsze może zagościć w Twoim wnętrzu.
Zapraszamy na www.paradyz.com
7 listopada br. rozstrzygnięto III edycję konkursu PERŁY CERAMIKI UE 2013. Spośród kolekcji płytek ceramicznych zgłoszonych do tej edycji jury w składzie: Magdalena Kaliszuk- -Barańska – architekt wnętrz, Sekcja Architektury Wnętrz Związku Polskich Artystów Plastyków (przewodnicząca jury); Jerzy Uścinowicz – architekt, Stowarzyszenie Architektów Polskich; Paweł Balcerzak – wydział Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Danuta Kostrzewska-Matynia – zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych”; Krystyna Wiśniewska – redaktor naczelna kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych”, przyznało 11 nominacji do tytułu „Perła Ceramiki UE 2013”, „Perła Ceramiki Dystrybutorów 2013” oraz „Perła Ceramiki Projektantów – użytkowników CAD Decor 2013”.
Zamów dostęp do artykułu >>
2 października br., podczas uroczystego otwarcia VI Międzynarodowych Targów WorldHotel 2013, odbyło się ogłoszenie wyników konkursu Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora, w którym Ceramika Paradyż zajęła pierwsze miejsce. Nagrodę odebrała Dorota Kaźmierczak, Dyrektor Marketingu w Grupie Paradyż.
Poza wyróżnieniem Ceramika Paradyż otrzymała również nagrodę Grand Prix oraz gratyfikację finansową, która została przeznaczona na wsparcie domów dziecka w Tomaszowie Mazowieckim i Piotrkowie Trybunalskim. Minister Gospodarki Janusz Piechociński w liście gratulacyjnym do Łukasza Kardasa, Prezesa Zarządu Spółek Grupy Paradyż wyraził uznanie dla wyrobów firmy, których bardzo dobra jakość pomaga umacniać pozytywną opinię o polskich przedsiębiorcach na światowych rynkach.
Zamów dostęp do artykułu >>
Cevisama to jedna z najważniejszych światowych imprez branży płytek ceramicznych. Co roku odbywa się w Walencji na terenie nowoczesnego centrum wystawienniczego. Termin Cevisamy 2014 to 11-14 lutego przyszłego roku. Jak zapewniają organizatorzy, zainteresowanie imprezą jest duże. W Walencji swoją ofertę prezentować będą nie tylko producenci płytek ceramicznych, ale także fryt, szkliw, barwników i tuszy, mas ceramicznych oraz maszyn i urządzeń. Targi walenckie starają się też przyciągnąć jak najwięcej zwiedzających profesjonalistów. Dystrybutorom oferują specjalne karty VIP oraz pomoc w zakwaterowaniu i kontaktach biznesowych podczas targów.
Zamów dostęp do artykułu >>