Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2025 
(styczeń-marzec)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2025, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; duży blok o rynku płytek ceramicznych i jego perspektywach . Ponadto w numerze znajdziecie Państwo artykuły dotyczące układania płytek , zagadnień związanych z reklamacjami oraz relację z targów CEVISAMA 2025. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do prenumeraty na 2025 rok.

 

 

Jak powiększyć małą łazienkę?

Anna Aftyka-Pietrzyk, Glazura Królewska

W niedużych łazienkach dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ceramiki przeznaczonej specjalnie do małych pomieszczeń. Dzięki temu uda się stworzyć wnętrze wygodne i użyteczne. Na rynku jest szeroki wybór takiego asortymentu. I chociaż sprzęty mają nietypowe proporcje, to absolutnie nie tracą na funkcjonalności.
W przypadku płytek architekci i projektanci wnętrz są zgodni, że w niewielkich łazienkach można stosować płytki zarówno w małym, jak i dużym formacie. Istotne jest sposób ułożenia i właściwe rozplanowanie płytek na poszczególnych ścianach, zminimalizowanie powierzchni spoin czy skoncentrowanie się na na przykład na wydobyciu ciekawej struktury bądź dekoracyjnego wzoru okładziny.
Doskonałym trikiem na optyczne powiększenie wnętrza będą umieszczone naprzeciwko siebie lustra – powstanie efekt „nieskończoności” i łazienka wyda się wręcz ogromna.

 

Myślenie strategiczne, czyli sztuka podejmowania decyzji

Inga Nowak

"Myślenie strategiczne, czyli sztuka podejmowania decyzji" rozpoczyna cykl artykułów skierowanych przede wszystkim do osób zarządzających firmami. W nowym dziale kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” - EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE - prezentować będzimy różne modele decyzyjne i spróbujemy pokazać, jak zastosować je w praktyce.

Artykuł stara się odpowiedzić na pytania jak podejmować decyzje i właściwie oceniać rangę zadań do wykonania, tak by odróżniać rzeczy pilne od ważnych. Prezentuje różne metody doskonalenia "decyzyjności" oraz przykłady stosowania ich w praktyce.

Salonik kąpielowy na poddaszu

Izabela Mikita, ABC Design Studio

Prezentacja niebanalnej łazienki na poddaszu. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom projektantce udało się stworzyć elegancki salonik kąpielowy. Kolorystyka łazienki utrzymana jest w subtelnych beżach i brązach. W pomieszczeniu ułożono płytki z kolekcji Delikate Touch Ceramiki Paradyż, na którą składają się jasnobeżowe i brązowe płytki podstawowe oraz dekoracje z motywem kwiatowym. Kolekcję uzupełniają szerokie listwy dekoracyjne z motywem typu arabeska, które projektantka wykorzystała do wykończenia półki pod umywalki i ścianki WC. Aby okładzina tworzyła czystą i elegancką płaszczyznę, zastosowano dwa kolory fug – do jasnych i ciemnych płytek.
Dość długie pomieszczenie optycznie skraca poprzeczną ścianką pod WC i bidet. Pod skosem, przez całą łazienkę biegnie podwieszona półka na kosmetyki i inne akcesoria łazienkowe. Duża okrągła wanna wtopiona jest w murowane podesty podświetlone od spodu LED-ami. Sprawiają wrażenie unoszących się w powietrzu. Dolny stopień podestów został zaprojektowany tak, by pełnił funkcję miejsca do leżenia podczas zabiegów kosmetycznych na całe ciało.

Toaleta damska bardzo glamour

Aneta Siwczuk

Prezentacja niebanalnej damskiej toalety w restauracji, w klasycznych kolorach – czernie i bieli. Długie i wąskie pomieszczenie podzielone zostało na dwie strefy funkcjonalne: toaletową oraz WC, które dla lepszego wyróżnienia podkreślono ciemniejszymi barwami. W projekcie wykorzystano płytki Ceramiki Tubądzin z serii London Queensway zaprojektowanej przez Macieja Zienia. Mają one niebanalną strukturę imitującą skórę krokodyla oraz połysk, dzięki czemu doskonale odbijają światło.
W strafie toaletowej, znajdującej się tuż przy wejściu do łazienki, zastosowano niestandardowe rozwiązanie – zwykłe ceramiczne umywalki zastąpiono blatem z czarnego marmuru z systemem odpływu liniowego.

Cersaie 2012. Trendy i inspiracje

W tegorocznej edycji targów Cersaie prezentowano tradycyjnie płytki wytwarzane we wszystkich stylach i technologiach do wszystkich obszarów zastosowania. Od 29 września do 2 października odwiedzający tereny wystawy mogli zobaczyć najlepsze kolekcje, w tym nowości, głównie firm włoskich, które od wielu lat wyznaczają kierunki rozwoju i wzornictwa płytek ceramicznych.

Kolekcje płytek podłogowych prezentowały analogiczne style jak w roku ubiegłym. Najważniejsze to imitacje kamieni naturalnych, drewna i betonu; przy czym nastąpiło zdecydowane przesunięcie w kierunku imitacji skał i betonu. Oczywiście nowe wzory, dzięki postępowi w technologii druku cyfrowego i suchego szkliwienia, są bardziej perfekcyjne. W przypadku imitacji kamieni występowały zarówno naturalistycznie odtworzone wapienie, jak i marmury z delikatnym cieniowaniem barw od bieli przez beże do szarości i czerni z wykończeniem powierzchni od naturalnych przez matowe do strukturalnych o klasie R11. W przypadku imitacji drewna na szczególne uznanie zasłużyły płytki przypominające intarsje o kwiatowych i geometrycznych wzorach, które trudno było odróżnić od oryginalnych drewnianych wzorców. Można powiedzieć, że była to tegoroczna nowość stylistyczna, która umożliwia tworzenie „dywanowych”, ekskluzywnych posadzek o charakterze pałacowym.

Więcej na temat trendów i nowości z Cersaie 2012 w numerze 4/2012 kwartalnika "Wokół Płytek Ceramicznych".

Targi Cersaie 2012 w ocenie przedstawicieli polskich i zagranicznych producentów płytek ceramicznych

Poprosiliśmy przedstawicieli polskich oraz zagranicznych producentów płytek ceramicznych wystawiających się na targach Cersaie 2012 o podsumowanie tegorocznej imprezy. O swoich stoiskach i prezentowanej ofercie, nowych technologiach produkcji oraz wzornictwie i kolorystyce płytek, które będą wyznacznikiem mody na rynku w nadchodzącym roku opowiedzieli nam: Andrzej Wodzyński, prezes Grupy Tubądzin; Robert Żądło, dyrektor eksportu Grupy Końskie; Piotr Szkurłat, kierownik Działu Kreacji i Ekspozycji w Ceramice Paradyż; Agnieszka Lepieszo, kierownik Działu Marketingu firmy Polcolorit, Piotr Król, przedstawiciel na Polskę firm Pamesa Ceramica i Ceramica Mayor oraz Rafał Krauze, kierownik marketingu i public relation Valdi Ceramica. Przenieśmy się na chwilę do Bolonii i poczujmy wyjątkową atmosferę Cersaie 2012.

Moda na vintage

Monika Gibes

Podczas niedawno zakończonych targów Cersaie 2012 co najmniej kilka fabryk pokazywało nowe kolekcje pod nazwą vintage (m.in. Marca Corona, Settecento, Apavisa). Inne, jak Campani, słowo to wykorzystało jako nazwę koloru, a jeszcze inni producenci próbowali przynajmniej dopasować się – jeśli nawet nie typem czy rodzajem płytki, to przynajmniej wyeksponowaniem jej w sposób kojarzący się ze stylem vintage. Jednym słowem w branży płytek ceramicznych nadchodzi moda na vintage!

Strada Di Architettura na targach Budma 2013

Międzynarodowe Targi BUDMA 2013 odbędą się w Poznaniu w dniach od 29 stycznia do 1 lutego przyszłego roku.
Organizatozy przygotowali kilka nowych elementów targów, jak np. Dzień Dystrybutora czy Strefa Testów. Pierwszy z nich, to dzień targów dedykowany w szczególności firmom handlowym zapowiadany jest na 29 stycznia 2013 r. Strefa Testów kierowana jest natomiast z jednej strony do producentów, z drugiej do wykonawców. Na specjalnie przygotowanych przestrzeniach będzie można, pod czujnym okiem producenta, przetestować określony produkt.

Kolejnym ciekawym wydarzeniem BUDMY, będzie kolejne już Forum Architektury, ze specjalnie wyznaczoną i dedykowaną architektom oraz projektantom ścieżką zwiedzania Strada Di Architettura 2.0. Ekspozycja w ramach tej ścieżki skierowana jest zarówno do wystawców targów Budma 2013, zainteresowanych dotarciem do nowej grupy odbiorców, jak i firm, których głównym klientem ma być właśnie architekt.
Forum Architektury to również debaty, konferencje i spotkania producentów z architektami. Gościem specjalnym targów Budma 2013 i Forum, zaproszonym przez Izbę Architektów RP, będzie Renato Rizzi, wykładowca Instituto Universitario di Architettura w Wenecji.