Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2025 
(styczeń-marzec)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2025, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; duży blok o rynku płytek ceramicznych i jego perspektywach . Ponadto w numerze znajdziecie Państwo artykuły dotyczące układania płytek , zagadnień związanych z reklamacjami oraz relację z targów CEVISAMA 2025. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do prenumeraty na 2025 rok.

 

 

Chcemy, aby klienci w naszych salonach poczuli inspiracje

Z Jakubem Tomaszkiem, Dyrektorem Operacyjnym sieci Cortina rozmawia Maciej Konkol

 Maciej Konkol: Czy mógłby Pan przybliżyć czytelnikom historię salonów Cortina?

Jakub Tomaszek: Cortina funkcjonuje na polskim rynku od sierpnia 1996 r. W listopadzie 2006 r. firma, mająca wówczas 9 oddziałów, została zakupiona przez Saint-Gobain Dystrybucja Budowlana Sp. z o.o. Od tego czasu sukcesywnie zmieniamy jej wizerunek i przebudowujemy salony wg nowej koncepcji. Chcemy, żeby było to miejsce, w którym klient będzie mógł kupić płytki, a także zasięgnąć porady architekta przy filiżance kawy. Zamknęliśmy oddziały w Płocku, Suwałkach i Olsztynie, a jednocześnie otworzyliśmy w Piotrkowie i Warszawie. Ponadto zmianie uległa lokalizacja niektórych salonów. W tej chwili posiadamy ich 8 i planujemy otwarcie kolejnych.

MK: W grupie Saint-Gobain są jeszcze firmy Raab Karcher i Platforma, które w swojej ofercie mają płytki ceramiczne. Jakie działania są podejmowane, aby firmy nie stanowiły dla siebie konkurencji?

JT: Sposobem na synergię na rynku jest różnorodność oferowanego asortymentu, a co się z tym wiąże – inny klient docelowy. Raab Karcher jest firmą obsługującą rynek inwestycyjny, a Platforma hurtownią dla małych i średnich wykonawców, nieposiadającą w swojej ofercie płytek z segmentu premium.