Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2025 
(styczeń-marzec)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2025, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; duży blok o rynku płytek ceramicznych i jego perspektywach . Ponadto w numerze znajdziecie Państwo artykuły dotyczące układania płytek , zagadnień związanych z reklamacjami oraz relację z targów CEVISAMA 2025. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do prenumeraty na 2025 rok.

 

 

Polka zwyciężczynią konkursu na projekt płytki

Podczas tegorocznych targów CERSAIE miał miejsce bardzo pozytywny polski akcent. Włoski producent Ceramiche Refi n ogłosił wyniki międzynarodowego konkursu „Create Your Tile” na projekt ceramicznej płytki podłogowej do wnętrz mieszkalnych i/lub komercyjnych. Jego zwyciężczynią, pokonując 21 fi nalistów z 13 krajów, została polska designerka Kasia Zaręba, prowadząca obecnie własne studio projektowe w Holandii. (ah)

Zamów dostęp do artykułu >>

Polscy producenci płytek ceramicznych na CERSAIE 2014

Mgr inż. Henryk Pieczarowski

Wśród zagranicznych wystawców od wielu lat na targach CERSAIE są polskie fi rmy. Jest to dla nich bowiem doskonała okazja dotarcia z ofertą do dystrybutorów z różnych stron świata. W tym roku w Bolonii swoje nowości zaprezentowali tylko trzej polscy producenci: Grupa Paradyż; Grupa Końskie i Polcolorit S.A., których płytki ceramiczne charakteryzuje zaawansowanie technologiczne, nowoczesne wzornictwo oraz elementy dekoracyjne w bogatym asortymencie, w tym w różnych formatach

Zamów dostęp do artykułu >>

Mozaiki częstochowskie

Katarzyna Sucharkiewicz, Muzeum Częstochowskie

W latach 60. i 70. XX w. pojawiły się na ścianach budynków w Częstochowie bardzo atrakcyjne mozaiki, ciekawe pod względem wyrazu artystycznego. Niestety, nie wszystkie realizacje zachowały się do dnia dzisiejszego. Zostały zniszczone podczas modernizacji i prac remontowych prowadzonych w latach 90. ubiegłego stulecia i na początku XXI w. Żyją jednak w pamięci starszego pokolenia częstochowian oraz na starych fotografi ach i pocztówkach.

Zamów dostęp do artykułu >>

Piękno farb dekoracyjnych

Piotr Nowacki, Dekoral Professional i Sigma Coatings PPG Deco Polska

Farby dekoracyjne stosowane są nie tylko przy aranżacji mieszkań, ale także biur, hoteli, szpitali. Specjalne farby tworzą na ścianie efektowne wzory i desenie, urozmaicając i ożywiając wnętrze.

Przy dekorowaniu ścian najważniejszy jest umiar, zwłaszcza w przypadku małych pomieszczeń oraz miejsc z niewielką ilością światła. Aby ich optycznie nie zmniejszać, efekty dekoracyjne powinny zostać utrzymane w chłodnej i jasnej tonacji kolorystycznej.

Zamów dostęp do artykułu >>

Podsumowanie 2014 roku porady

Ostatnie tygodnie roku, jak zawsze skłaniają do podsumowań refleksji i snucia planów na kolejne lata. 2014 r. był dla Polskiego Zrzeszenie Płytkarzy kolejnym rokiem wypełnionym inspiracjami i nowinkami branżowymi, a wśród członków PZP ujawniło się kilka wybitnych talentów. Wszystko to miało miejsce podczas 7 targowych imprez na których gościliśmy wraz z naszymi firmami partnerskimi.

www. pzp.org.pl

Zamów dostęp do artykułu >>

Płytki i dekoracje szklane – zasady prawidłowego montażu

Paweł Lisiński, WIM Sp. z o.o.

Płytki szklane to coraz bardziej popularny materiał stosowany na okładziny ścienne. Chcąc uzyskać atrakcyjną okładzinę, nie wystarczy jednak użyć ładnych płytek, ale należy je też prawidłowo ułożyć.

Płytki szklane dostępne są w różnym formacie i grubości oraz w bardzo bogatym wzornictwie i kolorystyce. Różnią się też między sobą techniką wykonania oraz sposobem zdobienia. Najczęściej są to produkty ze szkła typu float, oferowane m.in. w postaci małych kosteczek – mozaiki (fotografi a 1), dekorów szklanych oraz w postaci wielkoformatowych szklanych tafl i uzupełniających kolekcje płytek ceramicznych.

Zamów dostęp do artykułu >>

Produkcja dekoracji do okładzin ceramicznych

Mgr inż. Henryk Pieczarowski

Mimo trwającej od wielu lat tendencji minimalistycznej w aranżacji wnętrz, dekoracje szklane i ceramiczne ciągle stanowią bardzo ważny element kolekcji płytek, często decydujący o jej sukcesie komercyjnym. Zmieniające się szybko trendy światowe we wzornictwie oraz dynamicznie rozwijające się techniki druku cyfrowego zrewolucjonizowały dekorowanie płytek. Precyzyjne drukarki nanoszące bezdotykowo wielobarwny wzór szybko wypierają tradycyjne sitodrukowe urządzenia.

Zamów dostęp do artykułu >>

Spotkanie dystrybutorów płytek marki RAKO

15 października br. odbyło się w Katowicach tradycyjne spotkanie najlepszych polskich dystrybutorów, oferujących płytki marki RAKO z Herbertem Krausem, dyrektorem handlowym, reprezentującym koncern LASSELSBERGER, właściciela marki RAKO. Spotkanie, tak jak w poprzednich latach, zostało zorganizowane przez Mariusza Woynarskiego, kierującego przedstawicielstwem RAKO w Polsce (KERPOL Sp. z o.o.). (hp)

Zamów dostęp do artykułu >>

Pozytywne tendencje na rynku włoskich płytek w 2014 roku

Mgr Tacjana Pazura

Powiew optymizmu był zauważalny wśród przedstawicieli branży płytek ceramicznych oraz dziennikarzy podczas międzynarodowej konferencji prasowej, towarzyszącej targom CERSAIE 2014, która odbyła się 24 września br. W przepięknej siedzibie MAST (MANIFATTURA DI ARTI, SPERIMENTAZIONE E TECNOLOGIA) w Bolonii te pozytywne trendy zostały udokumentowane konkretnymi liczbami, które przygotowały zrzeszenia włoskich producentów: płytek ceramicznych – Assopiastrelle i przemysłu – Confi ndustria. Włoscy producenci skutecznie starają się stawić czoła negatywnym mechanizmom światowej gospodarki. Słowo kryzys odeszło już prawie w niepamięć. Pozytywne oceny dynamicznego sektora włoskich producentów płytek ceramicznych przełożyły się na dobre wyniki sprzedaży na wielu rynkach.

Zamów dostęp do artykułu >>

Bieżący rok nie jest łatwy dla polskich producentów płytek ceramicznych – wywiad z Amadeuszem Kowalskim, wiceprezesem zarządu ds. handlowych Tubądzin Management Group Sp.o.o.

Z Amadeuszem Kowalskim, wiceprezesem zarządu ds. handlowych Tubądzin Management Group Sp. z o.o. rozmawia Danuta Matynia

Danuta Matynia: Zbliża się koniec 2014 r. Czy Grupa Tubądzin zaliczy go do udanych?

Amadeusz Kowalski: Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby go ocenić. Ogólnie jednak mogę stwierdzić, że jak pewnie dla większości polskich fi rm produkujących płytki ceramiczne nie jest to łatwy czas. Po bardzo obiecującym początku roku apetyty producentów w teoretycznie zawsze dotychczas najlepszym trzecim kwartale zostały mocno „ostudzone“ przez koniunkturę niższą od spodziewanej. Obecnie przechodzimy przez najsłabszy handlowo kwartał, który w tym roku nie będzie w Polsce „pobudzony“ końcem jakiejkolwiek ulgi czy odpisu podatku VAT. W IV kwartale br. nie można też liczyć na duży eksport.

Zamów dostęp do artykułu >>