Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2025 
(styczeń-marzec)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2025, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2024”; duży blok o rynku płytek ceramicznych i jego perspektywach . Ponadto w numerze znajdziecie Państwo artykuły dotyczące układania płytek , zagadnień związanych z reklamacjami oraz relację z targów CEVISAMA 2025. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do prenumeraty na 2025 rok.

 

 

Polski rynek płytek ceramicznych w 2009 roku.

Jak co roku redakcja "Wokół Płytek Ceramicznych" poprosiła przedstawicieli producentów oraz importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych o podsumowanie minionego roku. Mimo nuty optymizmu, którą starają się przekazać naszym Czytelnikom w swoich wypowiedziach, trzeba jasno powiedzieć, że 2009 r. z pewnością nie będą mogli zaliczyć do udanych. Na szczęście sytuację ratowała sprzedaż płytek na inwestycje rozpoczęte w latach poprzednich. Faktem jest, że nasza gospodarka – niczym "zielona wyspa" – oparła się kryzysowi  jako jedyna w Europie, a budownictwo, dzięki  inwestycjom infrastrukturalnym, rozwijało się szybciej niż cała gospodarka.

Jesteśmy jedyną firmą w Łodzi, która posiada The House of Villeroy & Boch

wywiad z Renatą Karolczak, właścicielką F.H. Glaz-Bud
Naszą działalność rozpoczęliśmy w 1997 r. od małego, liczącego 60m2 sklepu w Łodzi. Obsługiwaliśmy wówczas tylko klientów indywidualnych i handlowaliśmy płytkami ceramicznymi wyłącznie polskich producentów. Naszymi odbiorcami byli zazwyczaj mieszkańcy Łodzi i okolic, rzadko zdarzali się klienci spoza województwa.

Chiński sektor produkcji płytek ceramicznych w 2006 r.

Image Szacuje się, że w 2006 r. wyprodukowano w Chinach 3 mld m2 płytek ceramicznych (tabela 1), tj. 39% światowej produkcji i był to wzrost o 20% w porównaniu z 2005 r. W analogicznym okresie wielkość hiszpańskiej produkcji zwiększyła si􀄔 o 1,07%, a włoskiej zmalała o 0,18%. W latach 2001 – 2006 produkcja płytek ceramicznych w Chinach zwiększyła się o 65% (ok. 1,2 mld m2), a na świecie w sumie o 40% (ok. 2,2 mld m2).

Polski rynek płytek ceramicznych w latach 2006-2007

Image Polska jest obecnie czwartym producentem płytek ceramicznych w Europie. Większość krajowych fabryk wyposażona jest w bardzo nowoczesne linie produkcyjne. Jakość i wzornictwo polskich wyrobów są porównywalne z ofertami czołowych producentów np. z Włoch i Hiszpanii. Nie dziwi więc, że polskie płytki wypierają importowane (rysunek 1).