Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

5 edycja Łódź Design Festival za nami!!

lodz design festival

5 edycja Łódź Design Festival za nami. Podczas oficjalnego otwarcia, które odbyło się 20 października został rozstrzygnięty konkurs "make me!", w którym główną nagrodę ufundował Mecenas Główny-Ceramika Paradyż. W tym dniu został zainaugurowany konkurs na projekt płytki ceramicznej "Piękna płytka 2". W sobotę 22 października odbyły się warsztaty projektowe dla dzieci "Paradyżowa Kraina" zorganizowane przez Ceramikę Paradyż.

W czasie tegorocznego otwarcia Łódź Design Festival, została wręczona nagroda  w konkursie „make me!”. W tym roku zwycięska praca została wyłoniona spośród 280 projektów, z całego świata. Pokazuje to, że Łódź Design Festival nie jest już tylko lokalnym, ale międzynarodowym wydarzeniem. Nagrodę w wysokości 20 000 złotych, ufundowaną przez Mecenasa Głównego, Ceramikę Paradyż z rąk Łukasza Kardasa, Wiceprezesa ds. Handlu Grupy Paradyż otrzymał Thibaut Godard z Francji za zestaw porcelanowych butelek do wina „Porcelain”.

„Jestem zaskoczony i bardzo szczęśliwy, ze moja praca została doceniona w Polsce. Jest to dla mnie ogromne wyróżnienie, tym bardziej, że zestaw porcelanowych butelek do wina to projekt, który jest pracą dyplomową na mojej uczelni”  – powiedział Thibaut Godard.

Zwycięzca konkursu"make me!"

Image 

Image

W poszukiwaniu pięknej płytki. Na otwarciu festiwalu rozpoczął się konkurs „Piękna płytka 2”. Kolejny rok z rzędu Ceramika Paradyż zaprasza do stworzenia projektów na jedyne w swoim rodzaju płytki ceramiczne. Prace można zgłaszać do 15 stycznia 2012 roku.

 

„W ubiegłym roku konkurs „Piękna płytka poszukiwana”, który prowadziliśmy na naszym profilu Facebook cieszył się ogromnym zainteresowaniem. W konkursie mogli wziąć udział wszyscy zainteresowani designem i architekturą. Dostaliśmy ponad 2000 projektów, z których wybraliśmy najlepsze i wystawiliśmy je na pokonkursowej wystawie na Łódź Design Festival 2010” – mówi Iwona Filipczak, Rzecznik Prasowy Grupy Paradyż.

 

W tym roku konkurs „Piękna płytka 2” został podzielony na dwie kategorie – OPEN skierowaną do wszystkich zainteresowanych projektowaniem i designem. Oceniane będą tutaj projekty pojedynczej płytki ceramicznej w dowolnym rozmiarze, rodzaju  i wzorze. Druga kategoria – PROFESSIONAL skierowana jest do wybranych architektów i projektantów zatrudnionych w biurach architektonicznych. Ich zadaniem jest zaprojektowanie kolekcji płytek ceramicznych:  płytki podstawowej, zestawu dekoracji oraz płytki podłogowej do kompletu w odpowiednich formatach.

„Celem konkursu w kategorii OPEN jest wyłonienie osób, które nie będąc profesjonalistami w dziedzinie projektowania odnajdą w sobie chęci i talent do zaprojektowania płytki ceramicznej. Umożliwiamy takim osobom prezentację swoich pomysłów i zdolności. Biorąc udział w konkursie można stworzyć produkt będący odzwierciedleniem indywidualnego charakteru projektanta. Natomiast celem kategorii PROFFESSIONAL jest stworzenie nowatorskiej i oryginalnej kolekcji we współpracy  z polskimi projektantami i architektami” – dodaje Iwona Filipczak.

Image 

Paradyżowa Kraina-warsztaty dla dzieci. 22 października Ceramika Paradyż przygotowała bezpłatne warsztaty projektowe dla dzieci Paradyżowa Kraina podzielone na trzy grupy wiekowe: 3 – 6 lat, 7-10 lat i 11-14 lat. W pierwszej grupie najmłodsze dzieci dowiedziały się, kim jest architekt i czym się zajmuje, malowały po ścianie kredami 3D i układały puzzle ceramiczne na interaktywnych planszach. Ogromnym zainteresowaniem najmłodszych cieszyła się interaktywna podłoga iFloor. W drugiej grupie wiekowej dzieci mogły sprawdzić się, jako prezenterzy telewizyjni i nagrać własną wypowiedź do kamery. Chętnie uczestniczyły w nagraniach i opowiadały o swoich pracach, które powstały podczas warsztatów ceramicznych. Natomiast zajęcia dla ostatniej grupy wiekowej prowadziła projektantka mody, która pokazała dzieciom, co jest teraz modne, a co nie oraz jak patrzeć na świat mody i projektowania. Dzieci mogły sprawdzić swoje zdolności i namalować wzór, który chciałyby mieć na ubraniu, nawiązujący do obecnych trendów. Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymali na zakończenie dyplomy i upominki.

„Ilość zgłoszeń na warsztaty pozytywnie nas zaskoczyła – już drugiego dnia zapisów, lista była zapełniona. Cieszymy się, że warsztaty spodobały się dzieciom i rodzicom. Jest to dla nas powód by za rok również zorganizować dla dzieci aktywności, które będą rozwijać ich twórcze zainteresowania” – mówi Iwona Filipczak.

Image 

Image

Image