Wokół Płytek Ceramicznych
ISSN 1429-9089, e-ISSN 2449-9870

Numer 1/2024 
(Styczeń - Marzec
)

Zapraszamy do lektury kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” nr 1/2024, w którym znajdują się m.in. relacja z Gali Laureatów konkursu „Perły Ceramiki UE 2023”; wypowiedzi przedstawicieli producentów, importerów i dystrybutorów płytek ceramicznych podsumowujących wyniki poprzedniego roku, a także artykuły omawiające wyniki rynku płytek w 2023 r.; wywiady : z Romanem Blazickiem- Prezesem Europejskiej Federacji Producentów Płytek Ceramicznych , z Mario Lenzu – Dyrektorem Sprzedaży spółki Colorobbia Polska a także z Barbarą Węgrzyn, współzałożycielką Akademii Dobrego Projektu . W numerze Czytelnicy znajdą także omówienie zagadnień dotyczących gruntowania podłoża pod płytki a także układania płytek na tynkach gipsowych.

 

 

WIODOĄCE FIRMY POTWIERDZAJĄ SWÓJ UDZIAŁ W TARGACH CEVISAMA

Trwają już przygotowania do dwudziestej ósmej edycji targów Cevisama, które odbędą się w dniach 9 – 12 lutego 2010 r. Impreza ta stanowi doskonały przegląd aktualnego rynku i prezentuje nowości z zakresu płytek ceramicznych, kamienia naturalnego, marmuru i podobnych materiałów, wyposażenia łazienek oraz fryt, emalii i barwników.

Na pięć miesięcy przed inauguracją nowej edycji, Cevisama może poszczycić się faktem, że wiodące firmy międzynarodowe potwierdziły już swój udział w targach, co jest wyrazem ich dużego zainteresowania tym wydarzeniem.

Będziemy więc mogli ponownie oglądać produkty przodujących hiszpańskich firm wzorniczych, takich jak Keraben, Tau Cerámica, Pamesa, Grespania, Aparici Cerámicas, Apavisa Porcelánico, Vives Azulejos y Gres, Inalco, Cosentino, Compac Mármol & Quartz czy Levantina y Asociados,

Na targach Cevisama będą również obecne firmy z krajów arabskich: Rass Al Kaima (RAK), Royal Ceramic z Egiptu, Vitra Arkitekt i Asan Eczacibasi z Turcji, czyli wiodący producenci płytek ceramicznych w tych krajach. Należy również podkreślić, że przedsiębiorstwa te współpracują ściśle z firmami z regionu Castellón w Hiszpanii, między innymi w dziedzinie wzornictwa i surowców, a ich obecność w Walencji niewątpliwie zachęci do udziału w naszej imprezie największych i najważniejszych światowych kupców.

Targi Cevisama odwiedzą także przedstawiciele innych regionów i krajów, jak na przykład Włochy czy Brazylia. Pośród gości z Włoch na wyróżnienie zasługuje Grupa Marazzi, reprezentująca włoskie produkty najwyższej jakości.

Potwierdziły nam również swój udział istotne firmy reprezentujące sektory towarzyszące, jak na przykład sektor produkcji fryt, emalii i barwników. Ta gałąź przemysłu hiszpańskiego wykazuje się nadzwyczaj wysokim poziomem innowacji i jakości, co niewątpliwie zaowocuje rozwojem działań w zakresie RDI wraz z pozostałymi sektorami. Podajmy przykładowo, że na Cevisama obecni będą przedstawiciele tej branży tacy jak Esmaltes S.A. Ferro Spain, Fritta S.L., Kerafrit, Quimicer, Torrecid i Vernís.

Nowości edycji 2010
Jedną z tegorocznych nowości jest włączenie w ramy Cevisama Międzynarodowych Targów Kamienia Naturalnego, Maszyn i Narzędzi oraz Marmuru, jako jednego z najistotniejszych i najprężniejszych sektorów reprezentowanych na naszej imprezie.

Wyzwaniem tegorocznej edycji targów Cevisama jest wzrost zysku dla wystawców, dalszy rozwój innowacji i przyciągnięcie gości reprezentujących wysoką jakość. Wyzwania te wynikają z Planu Strategicznego (2009-2013), który opracowano specjalnie na użytek naszej imprezy.

Naszym celem jest przekształcenie targów Cevisama w światowy punkt odniesienia dla firm pragnących zapoznać się z produkcją w Hiszpanii i obowiązkowe miejsce spotkań producentów, środowisk opiniotwórczych i innych czynników kształtujących rynek. Dążymy do tego, aby nasza impreza stała się siłą aktywizującą przedsiębiorstwa, które reprezentuje. Dlatego też Dyrektor Targów Cevisama, Beatriz Urbón, wyraziła opinię, że “tegoroczna edycja stanowi kolejny krok naprzód i obejmuje nowe sektory, które umocnią międzynarodowy wymiar Targów i stworzą lepsze warunki do współpracy w dziedzinie zastosowań dla architektury i budownictwa”.

Przy takich założeniach, Cevisama dąży do objęcia funkcji najważniejszej platformy handlowej dla nowych trendów w ogólnoświatowym kalendarzu imprez targowych. W dążeniu do tego celu otrzymujemy wsparcie ze strony wszystkich zainteresowanych sektorów, dzięki czemu Targi Cevisama 2010 są już w tej chwili światowym punktem odniesienia dla branż płytek ceramicznych, marmuru, fryt, emalii i wyposażenia łazienek.

Nowe oblicze targów Cevisama
Cevisama, Międzynarodowy Salon Płytek Ceramicznych, Kamienia Naturalnego i Wyposażenia Łazienek ukaże nam w 2010 roku nowe oblicze, będące skutkiem radykalnej zmiany jakiej dokonaliśmy w stosunku do poprzedzających lat. Nowe oblicze imprezy bazuje na idei ludzkiej skóry, jako alegorycznego odpowiednika płytek, kamienia i wystroju łazienek, które to elementy, podobnie jak ludzka skóra, pokrywają, chronią i zdobią przestrzeń. Projekt kampanii reklamowej stosuje się do zaleceń naszego Planu Strategicznego: sugeruje nowe, świeże oblicze, budzące skojarzenia ze światem mody i przybliża Targi do konsumenta, jako końcowego odbiorcy prac naszego przemysłu.


Walencja, 18 września 2009r.